Minden a Consistról
Írta: Jadro
2010. szeptember 03. péntek, 19:31

Consist, azaz szerelvény.

A consist készítésének alapvetően 3 változata van:

1. Szövegszerkesztővel
2. Activity Editorból consist editor segítségével (továbbiakban CE)
3. Conbuilder segédprogrammal
Vegyük sorra ezeket!

1. Consist file készítése szövegszerkesztővel

Első körben lássunk csak egy mozdonyt tartalmazó consist fájlt. Azt szeretném megmutatni, hogy hogyan lehet gyorsan és egyszerűen átalakítani egy már meglévő con fájlt. Vegyük pl a V43-1072 –es pályaszámú mozdony con fájlját! A neve legyen pl v43-1072.con Nyissuk meg a fájlt valamilyen szövegszerkesztővel! A következőt fogjuk látni:

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______
Train (
TrainCfg ( v43-1072
Name ( "v43-1072" )
MaxVelocity ( 40.00000 1.00000 )
NextWagonUID ( 2 )
Durability ( 1.00000 )
Engine (
UiD ( 1 )
EngineData ( V43-1072 V43-1072 )
)
)
)
Ha egy másik Szilihez (pl v43-2300) akarunk consistot készíteni, akkor a fájlt átmásoljuk pl v43-2300.con névre. Ezután az átmásolt fájlt megnyitjuk és szerkesztjük. A pályaszámot mindenhol átírjuk 2300-ra és meg is vagyunk. A Name kezdetű sor szabadon átírható. Ezen a néven fog megjelenni a gép a játékban. Egy komolyabb szerelvény fájljának felépítése is hasonló, csak kicsit összetettebb. Ezeket is át lehet írni csak macerásabb. Ilyenkor inkább alkalmazzuk a következő két módszert!

Most jöjjön még a fájlturkálós módszer, de egy kicsit bonyolítva. Itt már kapcsolunk vagonokat is a géphez. Számszerint kettőt.
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______

Train (
TrainCfg ( A3-752-7115
Serial ( 2 )
MaxVelocity ( 44.00000 1.00000 )
NextWagonUID ( 3 )
Durability ( 1.00000 )
Engine (
UiD ( 0 )
EngineData ( acthu_v63-152 acthu_villany )
)
Wagon (
WagonData ( acthu_mav_bhv1 acthu_szemely )
UiD ( 1 )
)
Wagon (
WagonData ( acthu_mav_bhv1 acthu_szemely )
UiD ( 2 )
)
)
)
EngineData = mozdony a consistban
WagonData = kocsik a consistban

Megvastagítottam azt a részt ami egy darab kocsihoz tartozik. Ha szeretnénk még hozzácsapni kocsikat, akkor ezt másoljuk majd beszúrjuk valahová. Figyeljünk azonban az UID értékekre! Ezek adják meg a kocsik helyét a szerelvényben. A könnyebb átláthatóság érdekében én mindig abban a sorrendben rakom be a kocsikat, ahogy szeretném hogy a szerelvényben is elhelyezkedjenek. Aztán sorban átírom az UID számokat. 0-tól felfelé. Ezen kívül találunk egy olyan sort is hogy: NextWagonUID ( 3 ) Ez adja meg hogy a következő beszúrandó vagon UID száma hányas lesz. Tehát ez eggyel több mint az utolsó vagonunk UID száma. Két azonos UID szám nem lehet a fájlban!

2. Consist Editor használata

A leírás az activity készítést bemutató leírásból van kimásolva. Itt csak magát a consistot fogjuk elmenteni, az activity-t nem. Legelőször meg kell nyitnunk az activity editort. (Továbbiakban AE.) Start menü - Microsoft games - Train simulator - Train Simulator editor and tools. A felnyíló ablakban válasszuk ki az activity editort! Ekkor elénk tárul az AE. Hozzunk létre egy új activity-t valamelyik pályához! File menü - new. Ennek hatására felugrik egy ablak, ahol kiválaszthatjuk, hogy melyik pályához szeretnénk küldetést készíteni. Jobboldalon felülről a második blokk (PLAYER) a játékos szerelvényéhez kapcsolódó beállításokat tartalmazza.
Kattintsunk a NEW gombra! Most létrehozzuk a saját szerelvényünk beállításait. Feljön a service editor. Itt előbb adjuk meg a fájlnevet (name), majd a megjelenítendő nevet (display name) A consist feliratnál le tudjuk görgetni a választómenüt. Ilyenkor kiválaszthatunk egy, már létrehozott szerelvényt. Ha újat akarunk kreálni, akkor bökjünk a NEW gombra! Ekkor felugrik a consist editor. Megadjuk a szerelvényünk fájlnevét és megjelenítendő nevét, majd összeállítjuk a szerelvényt. A rolling stock types feliratnál kiválasztjuk hogy milyen típusú mozdonyt szeretnénk.. Értelemszerűen ha nem villamosított a pálya, akkor ne válasszunk villanymozdonyt, mert a vele készült consist az annál a pályánál nem lesz kiválasztható! A mozdonyok mellett található két ikon. Az első a féktípus, a második a kapcsolódási típus. Ezek annyiban fontosak, hogy csak ugyanolyan típusú kocsikat kapcsolhatunk majd a mozdonyhoz. A kiválasztott mozdonyra klikkeljünk duplán! Ekkor az bekerül alulra a szerelvénybe. Ezután keressük ki a kocsikat! Lejjebb görgetjük a felül középen található rolling stock types menüt és választunk egy kocsit. Ügyeljünk a kapcsolódási típusra! Ha nem egyezik ez a kapcsolódás, akkor hibaüzenetet küld az editor. Ha kompatibilis kocsit választottunk, akkor kétszer ráklikkelve az bekerül a szerelvénybe. Az ellenőrzésben segít a szerelvény alatti kék vonal. Ha végig azonos színű és méretű, akkor jó a szerelvényünk. Ha készen vagyunk, klikkeljünk a save and exit gombra és mentsük el a szerelvényt!
Ezután kiléphetünk az activity editorból, mást nem kell elmentenünk.

3. Conbuilder (v1.4.3)

Ez egy régebbi verzió. Azért ezt választottam mert ez még elég egyszerű felépítésű és mert ez tölthető le az oldalunkról. A program feltelepítését most nem taglalnám. Telepítés után meg kell adni a TS elérési útvonalát, valamint egy szövegszerkesztőt. (pl a notepad.exe) Megnyitás után elénk tárul a program. A felső fele két részre van osztva. Balra a mozdonyok listáját, jobbra a vagonokét láthatjátok. Ezekből áll össze majd a szerelvényünk. Felül a gombok közül a nyolcadikkal (egy szem) lehet szűkíteni a listákat egy adott kategóriára. Pl csak gőzmozdonyok legyenek és csak személyszállító kocsik stb. Válasszunk ki egy mozdonyt és klikkeljünk rá kétszer! Ekkor bekerül a listába lejjebb. (Ha meg akarjuk fordítani, akkor azt a jobb egérgombbal tehetjük meg.) Ezután jöhet még egy mozdony, vagy egy kocsi vagy maradhat a mozdony önmagában is. Ahogy szeretnénk. Ha kapcsolunk hozzá valamit, akkor viszont figyelni kell a csatolási módokra. Ezeket A, B, és C betűkkel jelöli a program a mozdonyok/vagonok mellett. Értelemszerűen csak az azonos típusú járműveket tudjuk összekapcsolni. A mozdonyoknál jelöli még a teljesítményüket, a vagonoknál pedig hogy milyen típusúak. (személy, teher stb.) Nos ha kész a consistunk, akkor adjunk neki nevet! A file name részhez beírjuk hogy mi legyen a con fájl neve, a description részhez pedig azt, hogy milyen néven fusson a játékban. Ha ez kész, akkor ne felejtsünk menteni! (Negyedik ikon, lemez) Ennyi az egész. A con fájlunk bekerült a TRAINS/CONSISTS könyvtárba.

Módosítás dátuma: 2010. szeptember 03. péntek, 19:33