Minden a Consistról Írta: Jadro 2010. szeptember 03. péntek, 19:31 |
Consist, azaz szerelvény. A consist készítésének alapvetően 3 változata van: 1. Szövegszerkesztővel 1. Consist file készítése szövegszerkesztővel Első körben lássunk csak egy mozdonyt tartalmazó consist fájlt. Azt szeretném megmutatni, hogy hogyan lehet gyorsan és egyszerűen átalakítani egy már meglévő con fájlt. Vegyük pl a V43-1072 –es pályaszámú mozdony con fájlját! A neve legyen pl v43-1072.con Nyissuk meg a fájlt valamilyen szövegszerkesztővel! A következőt fogjuk látni: SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______ Most jöjjön még a fájlturkálós módszer, de egy kicsit bonyolítva. Itt
már kapcsolunk vagonokat is a géphez. Számszerint kettőt. Train ( Megvastagítottam azt a részt ami egy darab kocsihoz tartozik. Ha szeretnénk még hozzácsapni kocsikat, akkor ezt másoljuk majd beszúrjuk valahová. Figyeljünk azonban az UID értékekre! Ezek adják meg a kocsik helyét a szerelvényben. A könnyebb átláthatóság érdekében én mindig abban a sorrendben rakom be a kocsikat, ahogy szeretném hogy a szerelvényben is elhelyezkedjenek. Aztán sorban átírom az UID számokat. 0-tól felfelé. Ezen kívül találunk egy olyan sort is hogy: NextWagonUID ( 3 ) Ez adja meg hogy a következő beszúrandó vagon UID száma hányas lesz. Tehát ez eggyel több mint az utolsó vagonunk UID száma. Két azonos UID szám nem lehet a fájlban! 2. Consist Editor használata A leírás az activity készítést bemutató leírásból van kimásolva. Itt
csak magát a consistot fogjuk elmenteni, az activity-t nem. Legelőször
meg kell nyitnunk az activity editort. (Továbbiakban AE.) Start menü -
Microsoft games - Train simulator - Train Simulator editor and tools. A
felnyíló ablakban válasszuk ki az activity editort! Ekkor elénk tárul az
AE. Hozzunk létre egy új activity-t valamelyik pályához! File menü - new.
Ennek hatására felugrik egy ablak, ahol kiválaszthatjuk, hogy melyik
pályához szeretnénk küldetést készíteni. Jobboldalon felülről a második
blokk (PLAYER) a játékos szerelvényéhez kapcsolódó beállításokat
tartalmazza. 3. Conbuilder (v1.4.3) Ez egy régebbi verzió. Azért ezt választottam mert ez még elég egyszerű felépítésű és mert ez tölthető le az oldalunkról. A program feltelepítését most nem taglalnám. Telepítés után meg kell adni a TS elérési útvonalát, valamint egy szövegszerkesztőt. (pl a notepad.exe) Megnyitás után elénk tárul a program. A felső fele két részre van osztva. Balra a mozdonyok listáját, jobbra a vagonokét láthatjátok. Ezekből áll össze majd a szerelvényünk. Felül a gombok közül a nyolcadikkal (egy szem) lehet szűkíteni a listákat egy adott kategóriára. Pl csak gőzmozdonyok legyenek és csak személyszállító kocsik stb. Válasszunk ki egy mozdonyt és klikkeljünk rá kétszer! Ekkor bekerül a listába lejjebb. (Ha meg akarjuk fordítani, akkor azt a jobb egérgombbal tehetjük meg.) Ezután jöhet még egy mozdony, vagy egy kocsi vagy maradhat a mozdony önmagában is. Ahogy szeretnénk. Ha kapcsolunk hozzá valamit, akkor viszont figyelni kell a csatolási módokra. Ezeket A, B, és C betűkkel jelöli a program a mozdonyok/vagonok mellett. Értelemszerűen csak az azonos típusú járműveket tudjuk összekapcsolni. A mozdonyoknál jelöli még a teljesítményüket, a vagonoknál pedig hogy milyen típusúak. (személy, teher stb.) Nos ha kész a consistunk, akkor adjunk neki nevet! A file name részhez beírjuk hogy mi legyen a con fájl neve, a description részhez pedig azt, hogy milyen néven fusson a játékban. Ha ez kész, akkor ne felejtsünk menteni! (Negyedik ikon, lemez) Ennyi az egész. A con fájlunk bekerült a TRAINS/CONSISTS könyvtárba. Módosítás dátuma: 2010. szeptember 03. péntek, 19:33 |